Bænkpres medium greb

Bænkpres med medium greb er samme øvelse som almindelig bænkpres med den ene forskel, at du her holder en anelse smallere på vægtstangen. Holder du meget smalt, vil øvelsen i stedet blive klassificeret som et smalt bænkpres.

Øvelsen træner de samme muskelgrupper som et normalt bænkpres, men dog med lidt mere fokus på dine triceps i stedet for dit bryst.

Der er som udgangspunkt intet ”rigtigt” eller ”forkert” i forhold til, hvor du holder på stangen i et bænkpres. Den rigtige grebsbredde vil oftest være afhængig af din kropsbygning og styrker/svagheder samt ikke mindst hvilke muskelgrupper, du har mest fokus på.

Udførsel af bænkpres (medium greb)

  1. Lig dig stabilt på en bænk med vægtstangen på strakte arme. Anvend et bænkpres stativ, så du nemt kan tage vægten ud til startpositionen.
  2. Sænk vægten til dit bryst.
  3. Løft vægten op på strakte arme igen.

Udførslen er helt ens som ved almindelig bænkpres – forskellen er udelukkende din grebsbredde.

Fokus punkter:

  • Lig altid stabilt på bænken med begge fødder solidt plantet i jorden
  • Kig altid lige ud og ikke på stangen.
  • Fokus på at træk dine skulderblade tilbage og ned under hele løftet.
  • Sørg for at have dine albuer direkte under stangen under hele løftet.