Hvordan “Før og efter”-billeder kan blive dit bedste markedsføringsværktøj

Hvis din forretning skal vokse, så skal du som minimum have nogle tilfredse klienter, der har opnået nogle resultater. De bliver synonyme med dine evner som personlig træner, og vil hjælpe med at tiltrække nye kunder. Derfor er et godt mantra, at “samle på tilfredse kunder”, fordi de dels er levende reklamesøjler, dels anbefaler dig i deres omgangskreds og trofast følger dig.

Der findes mange markedsføringskanaler, som kan hjælpe dig med at vækste din forretning – men den bedste er mund til mund! – Jacob Becker

Du er på rette vej, når mennesker taler positivt om din forretning, når du ikke er tilstede og uden at du behøver spørge dem!

Så nu er spørgsmålet, hvordan får du folk til at tale om din forretning? Hvordan får du dine klienter til at være ambassadører for dig? Det er ganske enkelt… du giver dem resultater! Hvis du formår at holde dine klienter på sporet, hvor de følger deres træning og kostplan, så vil de tabe vægt, blive tonede, forbedre deres fitness og have en glød, som folk omkring dem vil begynde at bemærke. Når folk omkring dem bemærker de positive ændringer, så begynder de at spørge ind til, hvordan de gør det. Bum, så begynder dine klienter at tale om, hvor fantastisk du er som personlig træner, og henviser nye klienter til dig.

De rosende ord kan komme direkte fra klientens mund, men de kommer i høj grad også gennem sociale medier. Sociale medier fylder meget i det moderne menneskes liv, og kan du få dine klienter til at tale om dig her, så er du flyvende!

En af de bedste måder til, at skabe omtale er “før og efter”-billeder

Sørg for at dine klienter får taget et billede, før I går igang. Det kan virke grænseoverskridende for nogen, men det er i kombination med en badevægt og et målebånd, de bedste måder at påvise dine resultater på – både overfor klienten, men også overfor omverdenen. Husk at billederne skal have dato påført.

Tag dine klienter for mere engagement

Hvis en klient har succes med dit program, så vil de have det godt med sig selv, men de vil ikke altid have lyst til, at dele deres “før og efter”-billeder selv, og prale af de gode resultater. Det er helt okay. Du kan som personlig træne, efter at have spurgt om lov(selvfølgelig!), smide din klients resultater op på instagram, facebook og twitter med en kort info om klientens resultat (hvor de startede, hvor de er nu), og sørg for at tagge dem. Når du tagger klienter (især på facebook), så når du ud til langt flere mennesker, end du ellers ville kunne. Det er endnu bedre, når nogle klienter får mod på at dele billedet. Det afgørende er dog den lille tekst, som fortæller lidt om klientens udvikling. Det er den tekst, som nye klienter skal kunne relatere sig til. De skal kunne se sig selv i den samme situation, og ønske at opnå de samme eller lignende resultater sammen med dig.

Folk vil se beviser!

Selvom potentielle klienter kan se, at du ser godt ud på billeder og videoer, så er det vigtigt at bevise dine evner som træner. Som træner er det bedste bevis, at kunne transformere mennesker med forskellige kropforme, størrelser, træningserfaring, alder og køn. Derfor bliver dine klienters referencer afgørende, så sørg for at holde dem opdaterede, så fremtidige klienter kan blive fascinerede over dine evner til at hjælpe folk med at opnå positive livsstilsændringer.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.