branding-strategi-personlig-træner

Brand dig som personlig træner ala sundhedskongen Christian Bitz

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someoneShare on Reddit

Hvis du vil skille dig ud som personlig træner, så bør du fokusere på dit brand og på at finde dine egne unikke fordele eller Unique Selling Propositions (USP). I dag kan du åbne ethvert social medie og finde hundredevis af populære fitnesspersonligheder, som markedsfører sig med veldefinerede muskler og løfter om sixpack på 3 uger – og bevares, disse typer tiltrækker klienter, som ønsker quickfix-løsninger, men de åbner også op for et marked, hvor profesionelle personlige trænere, ligesom dig selv, kan komme frem og gøre en forskel.

Brand dig som personlig træner

Det første skridt handler om, at finde ud af, hvem du er som personlig træner og hvad der gør din service unik. Det som du kommer frem til vil adskille dig fra dine konkurrenter, og hjælpe dig til at etablere en unik plads i markedet. Derfor bør du undgå, at ende med at kopiere etablerede personlige trænere, men nøjes med hente inspiration fra dem. Dit brand skal bære din forretning på sigt, så sørg for ikke at forhaste dig eller at træde ved siden af, når du først har truffet et valg. Eksempelvis vil det ikke hænge sammen, hvis Christian Bitz og hans etablering af en realistisk tilgang til sundhed i en travl hverdag, “sundhedsrealisme”, pludselig begyndte at tale om ekstreme diæter.

En metode til at finde frem til, hvad der adskiller dig fra konkurrenterne, vil være at kortlægge dig selv mod en gennemsnitlig personlig træner:

Ovenstående er bare et eksempel, men er et godt værktøj til, hvordan du finder frem til dine unikke fordele som personlig træner. Og nu må du endelig ikke tro, at du ikke har nogle unikke fordele! Du har din egen personlighed, dine drømme, historier og måde at se verden på, som du bruger til at bygge bro til dine klienter. Det er disse unikke fordele, som gør at andre ikke kan kopiere dig, uanset hvor meget de prøver.

Bro-blog.dk har begået et interview med Christian Bitz, som kommer ind på, hvad han har gjort for at opbygge sit sundhedsbrand. Du kan skyde genvej, og finde en opsummering af de vigtigste pointer her.

Personlig branding med Christian Bitz på Bro-Blog.dk:
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *