Markedsføring via instagram for personlige trænere

Når du gennemsøger nettet for inspiration om, hvordan du kan bruge Instagram til fitness marketing, er der masser af artikler, der fortæller dig, hvem du skal følge – men der er ikke mange ressourcer, når det gælder de bedste markedsføringspraksisser. Det ville vi godt lave om på! Jeg er sikker på, at de fleste af… Læs mere »

Send ugentlige mails til dine klienter

Trods indbakker bliver proppede med emails, så er det stadig en fantastisk måde at holde kontakten med dine klienter, reklamere for nye programmer og vise din værdi udenfor træningslokalet. Men i takt med at Sociale Medier stormer frem, hvorfor så overhoved tænke emails? Mails er mest benyttet Selvom 74% af alle danskerne er på sociale… Læs mere »

Hvordan “Før og efter”-billeder kan blive dit bedste markedsføringsværktøj

Hvis din forretning skal vokse, så skal du som minimum have nogle tilfredse klienter, der har opnået nogle resultater. De bliver synonyme med dine evner som personlig træner, og vil hjælpe med at tiltrække nye kunder. Derfor er et godt mantra, at “samle på tilfredse kunder”, fordi de dels er levende reklamesøjler, dels anbefaler dig i… Læs mere »

3 simple ting som personlige trænere SKAL implementere

Der har spredt sig en kedelig tendens i nogle træningscentre, hvor personlige trænere agerer uhensigtmæssigt. De er ikke engagerede, de stirrer på deres mobiltelefon og glemmer i det hele taget basale ting. Så lad os gå tilbage til basis, og kigge på tre ting, som vil hjælpe til at bygge rapport med din klient: Spot… Læs mere »

Sved for millioner – Tal og konklusioner fra Idrættens Analyseinstitut

Idrættens Analyseinstitut (IDAN) har opsamlet data på danskernes motionsvaner siden 1964, og publicerer løbende deres analyser af udviklingen. Her fremgår det blandt andet, at der i 90’erne sker et skift mellem foreningsbaseret motion og selvorganiseret. Det mest interessante er dog den fjerdedel af danskerne, som kaster sig over de private/kommercielle motionsmuligheder. Det er den fjerdedel,… Læs mere »
branding-strategi-personlig-træner

Brand dig som personlig træner ala sundhedskongen Christian Bitz

Hvis du vil skille dig ud som personlig træner, så bør du fokusere på dit brand og på at finde dine egne unikke fordele eller Unique Selling Propositions (USP). I dag kan du åbne ethvert social medie og finde hundredevis af populære fitnesspersonligheder, som markedsfører sig med veldefinerede muskler og løfter om sixpack på 3… Læs mere »

Fra gratis til betalende klient

Som personlig træner er det normalt, at man har et indledende møde, hvor man dels får afstemt forventninger, men også i høj grad får afprøvet kemien. For nye trænere er disse konsultationer ofte nødvendige for at opbygge en forretning, og ved at indlede med en blød snak om målsætning og træning kan hurtigt etablere grundpillerne… Læs mere »
notater til personlig træner

En personlig træner skal ikke give rabat

Selvom en personlig træner kan fristes til, at give rabat eller holde udsalg, så ved profesionelle godt, hvor meget værdi de tilfører deres klient og derfor er prisen mindre vigtig. Når man som ny personlig træner gerne vil igang, så kan det give god mening at tilbyde rabat for at komme igang. Men du når… Læs mere »

Erfaringer fra over 2000 kunder – derfor søger du en personlig træner (og derfor klarer nogle trænere sig bedre end andre)

Vi har pr dags dato (05-09-2016) modtaget og håndteret henvendelser fra mere end 2000 brugere, som alle ønskede hjælp til at finde den rette personlige træner. Til sammenligning havde vi haft 700 henvendelser igennem 30. september sidste år. Ved hver eneste henvendelse er processen den samme; vi ringer dig op, præciserer dine behov og ønsker,… Læs mere »

Sådan får du træning og motion til at passe ind i en travl hverdag

For dig som har en travl hverdag med meget arbejde, familie, venner og en lang række af forpligtelser, så kan træning og motion hurtigt virke uoverskueligt. Det er altid svært at finde tiden (for slet ikke at nævne motivationen og gejsten) til at komme i gang; særligt hvis du har en presset hverdag. Det kan… Læs mere »

December og god samvittighed

”Åh nej, hvad gør jeg?” ”Åh ja, december!” De to ovenstående udtalelser er – sådan lidt sat på spidsen – de to tilgange, som langt de fleste har til december og julen som helhed. Enten har du den ene tilgang, eller også har du den anden. Måske er din tilgang til december et sted midt… Læs mere »

Derfor vælger du sofaen over løbeturen – og hvad du kan gøre ved det

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg er sindssygt dygtig til at prokrastinere. Altså det der med at udsætte ting, vi ved vi burde gøre. Hver gang jeg har et eller andet på dagsordenen, som jeg ikke nødvendigvis lige synes er sjovt; så får jeg på magisk vis tryllet en masse andre opgaver eller… Læs mere »