3 simple ting som personlige trænere SKAL implementere

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someoneShare on Reddit

Der har spredt sig en kedelig tendens i nogle træningscentre, hvor personlige trænere agerer uhensigtmæssigt. De er ikke engagerede, de stirrer på deres mobiltelefon og glemmer i det hele taget basale ting. Så lad os gå tilbage til basis, og kigge på tre ting, som vil hjælpe til at bygge rapport med din klient:

Spot dem!

Du har altid spottet dine venner/veninder, når du har trænet. Det skal du ikke give slip på nu. Når du spotter en klient, så giver det en følelse af sammenhold i underbevidstheden. Det er en virkelig let måde, at opbygge tillid og rapport på. Samtidig vil klienten opleve, at du er opmærksom, og de vil føle sig en smule mere sikre i dine hænder. Her er nogle eksempler, som de fleste kender, me:



Afhængigt af din stil og din klient, så kan der sagtens tilføjes high fives eller andre anerkendende tiltag, når klienten gør det godt.

Ta’ tid på dem

I løbet af en træningssession vil der være mange muligheder for at tage tid på klienten. Det kunne være isometrisk træning, styrketræning med tempo, udstrækning og intervaltræning. Overvej iøvrigt signalværdien i et stopur, fremfor at tage tid på din telefon, dit sportsur eller vægur.

Stopuret er dog kun halvdelen af opgaven. Den anden del ligger i din tonalitet – din stemme skal være tydelig og autoritær! Særligt fordi klientens puls er høj, og det derfor naturligt bliver sværere for dem at høre dig. Hvis du samtidig kører med høj musik i baggrunden, så har det ingen effekt, hvis du er en stille mus.

Hvad skal jeg sige?
1. Det er let at komme fra land ved, “KLAR… GO!” eller “3, 2, 1 … GO!”. Når klienten skal stoppe igen, så råb “TID!”. Det kan virke simpelt, men nogle personlige trænere bruger lange kommandoer som “Okay og nu slap af”. Dine ord skal være kommendoer som ikke kan misforstås, især ikke med dine tilråb undervejs
2. Lad vær’ at tælle ned til sidst i træningen, fordi klienten stopper bare for tidligt. Istedet brug “5 sekunder tilbage!” eller endnu bedre “Næsten!”, og det næste ord klienten hører er “TID!”

Rør ved dem

Berøring bygger tillid, men lad os slå det fast – din relation skal være professionel! (ja, vi ser desværre eksempler på upassende berøring, dont be that trainer!).

Hjælp klienten op: Du behøver ikke skynde dig, at hjælpe klinten op på benene hele tiden, men du kan vælge at “give dem en hånd”. Denne gestus kan virke utrolig motiverende.

Udstrækning: Selvom du ikke er en level 3 yoga-instruktør, før du kan hjælpe en klient med at få mere ud af deres udstrækning. Overvej at de fleste klienter stinker til at strække ud, så det er nærliggende at du hjælper dem. Her er nogle eksempler på berøring, som er passende for personlige trænere:




Anerkendelse:Uanset hvad du foretrækker, og hvad der passer til dit personlige brand; high fives, fist bumps eller noget tredje, så sørg for at vise klienten, at du sætter pris på indsatsen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *